niedziela, 20 listopada 2016

Lusaka

W Lusace nie ma za bardzo nic ciekawego. Zostałem cały dzień, żeby mieć czas zrobić pranie w hostelu i popisać bloga oraz odpocząć po dwóch dniach podróży. Poszedłem tylko na krótki spacer po mieście, który zaczął się o 10 a skończył o... 16 - obce miasto zawsze kusi, żeby się trochę przejść.

W Lusace jest kolejny polski cmentarz, bo i tu był obóz dla uchodźców. W jeden części są pochowani ci, którzy umarli w trakcie trwania obozu (do 1948 r.) a w innej ci, co się osiedlili na stałe. Parę grobów jest też rozsianych, w angielskiej części prawdopodobnie żony Anglików, dwa groby w sekcji żydowskiej. Groby niedawno odnowione i oznaczone godłem Polski. Jak zwykle informacje ze strony http://www.polskiecmentarzewafryce.up.krakow.pl/cmentarz/8
Na cmentarzu nakręciłem filmik:

Centrum

Potem poszedłem do centrum miasta - zbudowane w latach 70-tych, podczas hossy na rynku miedzi, której Zambia ma dużo. Główna ulica miasta zabudowana modernistycznymi budynkami. Na zdjęciu najwyższy budynek Zambii a na nim najwyżej zawieszone logo w Zambii. #jaki_kraj_taki_Spire

Budynki modernistyczne ładne, widać, że projektowane z pomysłem. Robię im po kolei zdjęcia a tu nagle przy kolejnym biegnie jakiś ochroniarz - nie wolno robić zdjęć, to bank! Straszne. Kazał mi skasować. W ramach protestu ściągnąłem zdjęcie banku z internetu i wrzucam tutaj. Niech wiedzą, że na nic ich ograniczanie wolności fotografowania!

Lusaka ma też swojego szkieletora - budynek który się spalił, przez lata stał spalony, a teraz właśnie jest odbudowywany.

Potem poszedłem jeszcze obczaić dworzec autobusowy na kolejny dzień. Dworzec jest wymieszany z targowiskiem, które zaczyna się już na chodnikach kilka ulic wcześniej (patrz zdjęcie szkieletora) a za dworcem zmienia się w regularną halę. Zewsząd dochodzą tylko nagrane na kasetę okrzyki "five kwacha! five kwacha!" (słychać w końcówce filmu powyżej - tego z ronda).

A na koniec pomny uwag, że Lusaka to niebezpieczne miasto i należy ograniczyć chodzenie po nim, schroniłem się w centrum handlowym, żeby w spokoju i bezpiecznie zrobić zakupy i coś zjeść. Tym razem skusiłem się na fastfooda w stylu KFC ale w wydaniu zambijskim.

I ciekawostka na koniec:
słyszę w pewnym momencie koguty - coś jedzie na sygnale. Patrzę z ciekawości czy to karetka, policja czy straż. A tu nie - jedzie karawan! Trumna na przyczepce, widoczna. A jakby ktoś nie zauważył, to kogut wyje na całą okolicę.

Zdjęcia:
https://goo.gl/photos/2K2TkvAmEmpYGFZb8

Wydatki:

13,21 PLN T 13,21 zł nocleg nocleg Lusaka Backpackers (2 noce) - rezerwacja Hostelworld
210,00 ZMW N 91,25 zł nocleg nocleg Lusaka Backpackers (2 noce)
50,00 ZMW N 21,73 zł jedzenie obiadokolacja (kurczak pieczony z frytkami i sałatką)
5,00 ZMW N 2,17 zł jedzenie napoje
45,00 ZMW N 19,55 zł jedzenie śniadanie angielskie
25,00 ZMW N 10,86 zł usługi pranie
7,00 ZMW N 3,04 zł jedzenie napoje
30,00 ZMW N 13,04 zł bilety wstępu napiwek dla panów na cmentarzu

5,00 ZMW N 2,17 zł jedzenie napoje
34,00 ZMW N 14,77 zł jedzenie obiad w Hungry Lion (zestaw a'la KFC)
105,00 ZMW N 45,62 zł sprzęt nić dentystyczna (57 ZMW), chusteczki (48 ZMW)
135,00 ZMW N 58,58 zł sprzęt kabel do ładowania powerbanków
86,00 ZMW N 37,32 zł jedzenie napoje, ciastka
140,00 ZMW N 60,75 zł sprzęt 2 GB transferu
0,50 ZMW N 0,22 zł prezenty monety do kolekcji
11,00 ZMW N 4,77 zł jedzenie napoje


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz