poniedziałek, 24 lipca 2017

Pierwowzór skoków na bungee - land diving na vanuatuańskiej wyspie Pentecost

Jeśli myśleliście, że najbardziej spektakularne rzeczy na Vanuatu już wam pokazałem, to się myliliście :)
W okresie od kwietnia do czerwca krajowcy skaczą z wież zbudowanych z bambusa na liniach z lian aby zapewnić sobie dobre zbiory. W latach siedemdziesiątych zwyczaj zobaczyli brytyjscy studenci i postanowili powtórzyć go u siebie. Tak powstały skoku na bungee.
Pierwszego dnia mieliśmy okazję oglądać skoki bardziej tradycyjne - kameralna atmosfera, lokalsów więcej niż turystów (których było tylko około 40). Drugiego dnia przypłynął wielki statek wycieczkowy i odbył się pokaz (bo już tego ceremonią nie można było nazwać) dla tysiąca wczasowiczów (bo turystami nie można ich nazwać):
0:00 - Idziemy do wioski Londot
3:45 - Przygotowania do skoków
4:41 - Pierwszy skok
8:22 - Leci kolejny
8:29 - Kolejny w zwolnionym tempie
13:30 - Wracamy do Pangi
17:14 - Snorklowanie przy plaży
18:32 - Sąsiad (pogranicznik) chrapie w nocy
18:43 - Przypłynął wielki statek wycieczkowy
27:29 - Polacy!
27:47 - Skoki
31:37 - Jadę na lotnisko i lecę do Port Vila

I to już koniec Vanuatu, po południu drugiego dnia odleciałem do stolicy, gdzie przez dwa dni nic nie robiłem (tzn. robiłem i to dużo, ale w zaciszu hoteliku, pisząc bloga wstecz i przygotowując trasę na zaś). Gdyby ktoś jechał na Vanuatu, to polecam jeszcze wyspę Ambryn - dowiedziałem się dopiero na miejscu, że to jedno z zaledwie kilku miejsc na ziemi, gdzie w wulkanie można obserwować jezioro lawy.
0:00 - Lecę z wyspy Pentecost na Efatę, do stolicy - Port Vili
2:08 - Jak spędzałem czas w Port Vili

Animacja ze skokiem:

Zdjęcia
Skoki: https://photos.app.goo.gl/sKm9lwD2mnq4Hwjv1
Lot do Port Vili i pobyt tamże: https://photos.app.goo.gl/SFd2cCN7gsyl0Snb2
(zdjęcia oznaczone "Domingo" są autorstwa Dominga Doclan Madaranga)

Na miejsce skoków trzeba dotrzeć znów przez wodę po kolana
To ja na Malekule płaciłem za pokaz rysowania na piasku, a tu dziecko z nudów zaczęło nam rysować:
Wieża do skoków:

Początkujący skaczą pierwsi z najniższej belki. W miarę doświadczenia skacze się z wyższa.
 Widownia niewielka


 Cały ubiór krajowca
 Z szefem wioski

Przy brzegu w Pangi jest mała rafa koralowa:

A w Pangi trwa malowanie trawy na zielono, czyli przygotowania na przyjęcie (jedynego w tym roku) statku wycieczkowego. Sprzątanie liści, łatanie dziur w drodze, stawianie przebieralni na plaży itd.
  Rano w tym cichym zakątku świata powitał nas taki gość:
 Raz do roku każda okazja do zarobku dobra - chłopcy kazali sobie płacić za zdjęcie z papugą
 Ze statku wylewał się tłum wycieczkowiczów niczym nie pasujących do tego dzikiego miejsca:

 Piknik:
Spotkałem Polaków! Dominik pracuje jako fotograf na tym statku, a Waldemar (obecnie zamieszkały w Australii) jest pasażerem:
 






 W drodze na lotnisko
 I pożegnalny widok za oknem
Miałem nadzieję zobaczyć jezioro lawy choć z powietrza, ale wyspa Ambryn pokryta była chmurami

 Nowoczesne zabudowania Port Vili
 Chińszczyzna wszędzie - mam takie same w domu :)
 Budynek nowego parlamentu
 W podróży raz na jakiś czas trzeba się ostrzyc:

Wydatki:


152,10 AUD T 453,47 zł
transport Air Vanuatu, loty między wyspami: Pentecost - Port Vila
80,00 hVUV N 295,13 zł
bilety wstępu wstęp na skoki w Lontok (normalna cena to 120 hVUV)






50,00 hVUV N 184,46 zł
bilety wstępu wstęp na skoki w Pangi (nie zapłaciłem, Donald pozwolił mi iść za darmo)
30,00 hVUV N 110,67 zł
transport pickup z Pangi na lotnisko
2,00 hVUV N 7,38 zł
transport bus z lotniska do centrum Port Vili
9,20 hVUV N 33,94 zł
jedzenie obiad u Chińczyka (pierogi 8 i cola 1,2)
105,00 hVUV N 387,36 zł
nocleg 3 noce w Traveller's Budget Hotel
4,00 hVUV N 14,92 zł
sprzęt SIM (2 hVUV == 200 MB)
8,50 hVUV N 31,70 zł
jedzenie śniadanie (zestaw a'la KFC)
4,90 hVUV N 18,27 zł
jedzenie mrożona kawa
1,50 hVUV N 5,59 zł
transport bus z południa Port Vili do hostelu
5,10 hVUV N 19,02 zł
jedzenie zakupy spożywcze
5,00 hVUV N 18,65 zł
usługi pranie w hotelu
3,00 hVUV N 11,19 zł
? ?
22,00 hVUV N 82,04 zł
jedzenie pizza na śniadanie
20,00 hVUV N 74,58 zł
usługi strzyżenie
4,50 hVUV N 16,78 zł
sprzęt sprej na komary
1,50 hVUV N 5,59 zł
transport bus z centrum na lotnisko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz