czwartek, 2 marca 2017

Fram - polska miejscowość w Paragwaju

Spotkany pod Fitz Royem Polak, Arek Winiatorski, powiedział mi, że w Paragwaju też jest kolonia polskich imigrantów. No to postanowiłem ich odwiedzić. Do miejscowości imigrowali głównie mieszkańcy wschodniej II RP, którzy mówili (i nadal mówią) po ukraińsku i obecnie identyfikują się jako Ukraińcy, ale spotkałem i Polaków i z jedną rodziną spędziłem wieczór na rozmowach. Oprócz tego mają polski kościół, Dom Polski, pomnik polskich imigrantów i na cmentarzu można wyszukać polskie nazwiska.
Ale są tu też inne narodowości, szczególnie japońscy imigranci są czymś zadziwiającym.
No i polska miejscowość to świetne miejsce, żeby spotkać innych podróżujących Polaków, więcej w filmie, ale tu podaję link do nich: https://www.facebook.com/Swiatw2D
0:00 - Jadę do Fram
0:50 - Spacer po Framie
6:28 - Spotkanie z Carlosem Włoskiem
8:27 - Zwiedzanie polskich akcentów w okolicy oraz miejscowości Carmen
13:03 - Spacer po cmentarzu
17:00 - Autostop sam mnie złapał - Seweryn i Wojtek, SwiatW2D
17:55 - Jadę do Asunción

Zdjęcia:
https://goo.gl/photos/mjgJEcdoEuKLKw477

Szukając w internecie informacji o Framie, znalazłem, że jakiś bloger też trafił do państwa Włosków :) Więc już nie opisywałem ciekawostek, które usłyszałem od pana Carlosa, skoro ktoś je już opisał: https://nieztejziemi.com/2013/04/polacos/

A najwięcej materiału nakręcił Arek Winiatorski, który był tam dłużej, miał śmiałość pukać do każdego domu i jeszcze trafił na polskie Święto Niepodległości, więc jak komuś mało, to zapraszam:


Wydatki:

10,00 kPYG N 7,58 zł
transport autobus z Encarnación do Fram
80,00 kPYG N 60,66 zł
nocleg noc w hotelu El Parque we Framie
1,50 kPYG N 1,14 zł
jedzenie napój
3,00 kPYG N 2,27 zł
jedzenie lody

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz