czwartek, 15 grudnia 2016

Dlaczego biedne kraje są biedne, a bogate są bogate

Dziś zapraszam na wykład o tym, dlaczego biedne kraje są biedne, a bogate są bogate. Na przykładzie Zimbabwe i Botswany:

Dla chcących więcej:
oryginalny wykład z TEDx, który był bazą do mojego:

Dla chcących jeszcze więcej - ciekawy film o Botswanie pt. "Diamenty nie świecą wiecznie" o tym, co mają z diamentów, jak się ich życie zmieniło przez ostatnie kilkanaście lat, z jakimi problemami się spotykają na co dzień, co jeszcze przed nimi:

A tu film o Seretsie Khamie (tym panu z pierwszego filmu), który może pojawi się niedługo w kinach:
http://www.filmweb.pl/film/A+United+Kingdom-2016-748235


A w ogóle ciekawe, że takie ciekawe materiały człowiek znajduje przez przypadek. Wszedłem sobie na Joemonstera nie planując nic szukać. Już wiedziałem, że jadę, ale nie miałem pojęcia o tym, czym jest Botswana. Zobaczyłem film Kamila Cebulskiego - nazwa nic nie mówi o kraju, ale podkusiło mnie obejrzeć, bo domyśliłem się, że będzie o Afryce. I bingo. Drugi film znalazłem w komentarzach do pierwszego. Wtedy jak oglądałem pierwszy raz, to w ogóle nie wiedziałem jeszcze, gdzie co jest. Dziś obejrzałem po raz drugi i zauważyłem, że mogłem w Kasane i Ghanzi przyoszczędzić na noclegu, bo w obu parafie prowadzą polscy księża :)
(Niestety na mapie nie mam kościołów zaznaczonych, bo inaczej pewnie bym trafił chociaż z ciekawości - w takim Ghanzi byłby to jedyny interesujący obiekt.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz